DIGITAL ANSÖKAN ANVISNINGAR

1. Registrera dig

Du registrerar dig  HÄR.

2. Ladda upp arbetsprover

Ladda upp minst 8 och max 16 arbetsprover. Hälften av arbetsproverna ska vara teckningar / skisser / modeller. Övriga valfri teknik. Grafik och skulptur kan sökas med enbart teckningar. Observera att uppladdning av arbetsprover i video / ljud sker på anvisad plats.

Bilder:
Max 3 MB (per bild), 72 dpi,  min bredd 1024 px
Format: .jpg

Rörlig bild / video:
Max 10 MB/video, max 3 minuter  (eller länk till Youtube/Vimeo)
Format:  .mp4 .m4v .mov, .avi

Ljudfiler:
Max 10 MB/ljudfil, max 3 min
Format: .mp3 .wav

Om ni behöver support hör av er till lars.wulcan@gbgkonstskola.se

3. Beskrivning av arbetsprover

Du ska ange teknik, originalmått och år. (Längd / min vid video / ljudverk)
Du kan också beskriva arbetsprovet kortfattat i textfältet.

4. Redigera din ansökan

Du har möjlighet att ändra din ansökan under hela ansökningsperioden. Glöm inte att spara!
Om du vill uppdatera en påbörjad ansökan loggar du in på ditt konto och klickar på ”Edit profile”  glöm inte att spara ”Save changes” längst ner på sidan.

5. Skicka in/Save Changes

När du är klar med din ansökan, klicka på  ”Save Changes”. Du får ett bekräftelsemail till din registrerade mailadress när du sparat/uppdaterat din ansökan.

6. expeditionsavgift

Den tidigare expeditionsavgiften är nu borttagen.

7. Frågor

Kontakta oss på info@gbgkonstskola.se om du har frågor om ansökningsförfarandet.

Resultatet av antagningen

Resultatet meddelas onsdagen 26 april 2024 via mail

Som antagen meddelas du även per post.

För att bekräfta en erbjuden studieplats skall du betala in 750 kronor i anmälningsavgift senast fredagen 10 maj 2024, för att säkra din plats.
Avgiften betalas på bankgiro 5859-0092. OBS! Skriv namn och personnummer!

Anmälningsavgiften dras av från terminsavgiften.

Tips

• Om du har problem med uppladdningen så kontrollera först att du använder tillåtna filformat.
  • Filnamn. Tänk på att inte använda å, ä, ö, kommatecken, frågetecken eller mellanslag.
  • Om du varit inloggad för länge utan aktivitet så kan du loggas ut automatiskt av säkerhetsskäl. Logga då in igen.
  • Spara ofta! Glöm inte att spara innan du lämnar sidan. Du måste spara för att dina uppgifter och arbetsprover skall skickas till vår server. Om materialet du laddat upp inte finns kvar när du förhandsvisar eller loggar in på nytt beror det på att du glömt att spara.